20090216

Letih & Penat

PENAT!


itulah ungkapan yg paling sesuai utk menjelaskan hari ini. aku dapat job yg tak pernah aku terfikir akan aku buat sebelum ni. utk julung² kalinya aku menjadi pengedar flyers atau flyers distributor. aku dpt offer job ni dari kakak aku. memandangkan dia mahu membayar aku 2x ganda daripada bro india penghantar suratkhabar, aku terus setuju! (bro india penghantar suratkhabar demand 5sen bagi sehelai flyer) jumlah flyers yg diberi kat aku tak banyak...just 500 helai je.

aku mulakan duty jam 3pm. yer, korg mesti ckp aku gila buat keje ni tghari buta. tapi apakan daya, game ManUtd malam semalam berlarutan smpai 3am & aku tido pun around 4am. so celah mana aku nak buat keje ni awal² pagi kan.


berbekalkan sebotol air mineral, aku jalan. pergghh..letih gila wa ckp lu. tapi disebabkan keadaan ekonomi poket aku semakin meruncing, aku tabahkan juga meredah panas terik. utk arini aku just buat area USJ5. aku takde masalah sgt buat keje ni, tapi perkara yg paling aku BENCI sekali bila rumah tu ada anjing! p**i tul la anjing² tu. mcm tak pernah tgk orang! nmpk je aku dtg dekat sket dgn gate rumah tuannya, dier mnyalak mcm anjing gila. if kena ikat tu aku xkisah la...tapi yg takde berikat tu yg aku jemm. nampak je aku dtg dekat dgn gate, terus lari dari dlm umah ke gate mcm nak terkam aku. shit! mmg auff btul la para anjing USJ5 ni. demm!

sedar tak sedar, flyers kat tangan aku dah abes. tgk jam baru kul 430pm. pro gak aku as for a first timer buat keje ni..heheh. tapi letih arr dude :(


settle keje, aku trus balik rumah. get ready nak gi main futsal lak. mana tak letih badan aku!!

p/s: esok aku buat lagi kot keje ni. saya mesti bersedia!!


feeling the squeeze? Al-Rajhi is here to unsqueeze you

6 comments:

Munzir CK said...

flyers apa tu soul?!
bak aku satu...

yum yum. said...

hahaha si anjing tu sama situasi ngn i my house lah! high 5!

Putri Ramlan said...

ehem :P

Unknown said...

baru buat keje skit, dh merungut penat...

apa lagi khamis ni open table shisya.. kat put put yum yum ahaha serunuk ar nama korang.

Syamsul Adli said...

munzir: flyers Al-Rajhi Bank nyer personal financing. ko mau kah? heheh

yum yum: perghh mmg bole geng la anjing jiran u n anjing usj5. dorg mmg power power power power power

putri: ehem back :P

aizu: kite pun kena buat nama berganda gak ni.
ko zu zu aku su su (wtf?)

yum yum. said...

zu zu and su su?
Wtf?! susu lemak manis..hehe