20090221

berTEMU/menDUGA

hello fellow readers :)

Jam di komputer aku menunjukkan pukul 12.46am. dalam masa lebih kurang 14jam lagi aku akan berada di satu sesi temuduga. Yeayy...! Akhirnya tersangkut gak satu interview setelah agak lama aku ber-job hunting. Khamis lalu, aku mendapat satu panggilan dari satu nombor yang tidak dikenali. Pemanggil memperkenalkan diri sebagai Illa mengatakan aku mendapat invitation utk menghadiri sesi interview pada hari Sabtu jam 2.30pm di Menara Weld, Jln Raja Chulan, KL. Dia turut menghantar email menyatakan segala details yg aku perlu tau. Selepas membaca email tersebut, aku tanpa buang masa trus berkata "Yes I'll attend the interview! See you on Saturday". Ya, mmg jauh daripada Subang Jaya namun aku fikir it's just an interview. So kenapa aku perlu menolak kan? Orang dah bagi peluang kenapa nak sia-siakan? Lagipun, aku fikir dah lama asyik makan free je kat rumah ni. Minyak kereta pun bapak yg isikan. Cukup sudah aku membebani kedua orang tua aku. Sampai bila aku nak jadi parasit kat rumah ni kan?

Posisi yg ditawarkan ialah Pegawai Kewangan Korporat. Bunyi mcm gempak tapi aku tak tahulah kerjanya nnt mcm mana. Ehh..aku ckp ni mcm dah confirm dapat je lak. Relax Syamsul Adli, attend interview dulu baru boleh berangan. Tapi, tidak salah utk kita berangan kan? Think BIG! :D

Seperti para interviewee yg lain, semestinya aku mengharap utk dapat sapu job ni. Harap² dapat lah yea. AMIN!

Cukup takat ni bebelan aku. Aku perlu get ready segala dokumen yg diperlukan. Till then...bye²!=)

p/s: Kepala pening hisap shisha bercampur aduk!

5 comments:

Putri Ramlan said...

yeayyyy! :D
all the best syamsul!

yum yum. said...

yeah all the best uncle soul!
hehe THINK BIG for sure!

May said...

gud luck with ur interview!ok lah the weld, byk tempat makan yg best kat situ, dekat my workplace pun...:)

irna said...

hey tunangan...im glad that u got an interview...sorry the connection was bloody shitty. But all the best ya...the weld tempat i keje dulu. Hope u do get the job. :)

Syamsul Adli said...

kepada kesemua gadis di atas, trimas atas wish dan sokongan anda. saya terharu :)

put: yeayy..trimas trimas! will keep u apdet okie

yum: trimas aunty yum! hehe curi sket ayat enchek suhaimi sket. think BIG!

memey: trimas! byk tmpt mkn kat situ eh? if dekat dgn ur place bole la lunch date. hehe :D

ex-tunangan: i didnt know u worked there b4. kat floor mana? or was it one of the shops kat situ?