20100128

Sumpahan

Entri KK masih belum aku post lagi. Wadehel aku mahu simpan sampai jadi jeruk baru aku post :D

Aku rasa aku telah terkena sumpahan. Ya. Sumpahan.

"Sumpahan apa lak ko merepek ni Soul? Karut arrh." Mungkin itu yang bermain dalam minda korang. Takpe. Bagi chance aku elaborate oke.

Aku telah membujang (single) untuk satu jangka masa yang agak panjang dalam sejarah hidup aku. Kali terakhir mempunyai sang peneman hati adalah pada Jun 2008. Bermakna sudah 1 tahun 8 bulan aku men-single. Rekod baru syamsuladli ni. Cayalah!

"Ek elee..baru 1 tahun lebih. Kecoh la lu bro. Aku lagi lama kot!"

Ya, mungkin kamu lebih lama dari aku. Tapi macam aku cakap tadi, ni adalah rekod peribadi aku tidak berteman oke.

Oh..sedikit tersasar dari topik asal. Berbalik semula. Sumpahan.Sepanjang tempoh pen-single-an, tipulah kalau aku kata aku takde jumpa siapa-siapa kan. Nama pun syamsuladli, mana boleh dok diam tanpa kelibat seorang gadis. Dan mesti ramai yang fikir "Alaa..ni nk buat stok main-main je la ni...mamat ni kan Playa!" Haa ni aku nak masuk bab sumpahan ni.

Dalam ramai-ramai yg aku kenal/baru kenal tu, ada je yang tak kena. Tak kena bukan sebab aku memilih. Tak kena sebab keadaan tidak mengizinkan aku dan dia/mereka untuk teruskan hubungan ke satu tahap yang lebih istimewa dari sekadar kawan biasa.

Diorang tu semua sama ada sudah berteman, on the way nak bertunang, dan yang on the way nak kahwin pun ada gak. Demmit man. Dari respons nampak macam baik punya respon je kan. Tapi tu la..bila interview sket lagi, tu diaa, Ni la sumpahan yang aku dok habaq dari tadi. Sumpahan Syok Sendiri namanya. Haiishhh!

SA

3 comments:

Adieqmie said...

Bro..aku paham sgt cita hang ni..sama la kes macam aku kat utara ni..apa2 pon..jgn give up..tu pesan cikgu add math aku masa kat sekolah..huhuhu..klu ada lagi teringin aku nak wat sesi luahan di kerusi kebenaran macam kat kolej dulu..huhuhu..(cayouk si si pyan)..still remember..then pastu pi kg darat layan nasi lemak...balik tido sampai ptg..kahkahkah..

Cik Bambam said...

hahahhahahha...ok gelak supan ckit..kihkihkih... =))

Syamsul Adli said...

joko: haha thanx for understanding dude. akan ku ikuti pesanan cikgu add maths hang tu. oh "krusi kebenaran" tu mmg terbaik la bro. pergh kena pulak nasik lemak kg darat. kat KL ni tak jmpa doo nasik cmtu *leleh*

aida: haha suka eh kamu :D